T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
DİYARBAKIR / SUR - GAP Karaçalı Anadolu Lisesi

MEB KURUMSAL SOSYAL MEDYA KULLANIM KILAVUZU

 

MEB KURUMSAL SOSYAL MEDYA KULLANIM KILAVUZU

 

MEB KURUMSAL SOSYAL MEDYA KULLANIM KILAVUZU

11-02-202511-02-2025

 KURUMSAL SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA İÇERİK PAYLAŞIMI 

Sosyal medyada istenilen başarı ve etkileşimin, doğru zamanlamayla yapılacak ve hedef kitlenin ihtiyaçlarına cevap verebilecek bilgilendirici ve yönlendirici paylaşımlarla sağlanacağı unutulmamalıdır.

Birimin/kurumun resmî internet sayfasında yayımlanan haber, bilgilendirme, duyuru gibi uygun görülen içerikler; eş zamanlı olarak kurumsal sosyal medya hesaplarından da paylaşılmalıdır.

Kurumsal hesaplardan üst makamlar, eş seviyedeki diğer kamu kurumları, kurumsal paydaş ve proje ortağı paylaşımları dışında başka kurumsal veya kişisel hesaplarla beğeni, tekrar paylaşım, alıntılama, yorum ile etkileşime girilmemelidir.

Paylaşım metin ve görselleri hazırlanırken Türkçe yazım / noktalama kurallarına ve dilimize yabancı dillerden geçmiş sözcüklerin Türkçe karşılıklarının kullanılmasına özen gösterilmelidir. (Örneğin online yerine çevrim içi, pandemi yerine salgın vb.) Paylaşımlar; içeriği güçlendirecek grafik, tasarım, video ve diğer görsellerle desteklenmelidir.

Paylaşımlarda mesajı kısa ve net ileten; ölçülü, samimi ve dikkat çekici bir dil kullanılmalıdır. Metin, fotoğraf, video, infografik, ses vb. içerikler oluşturulurken hedef kitlenin (öğrenci, veli, öğretmen, personel) niteliği, ilgi alanı ve beklentileri göz önünde bulundurulmalıdır.

İş birliği protokolü, proje, faaliyet paydaşlığı ve benzeri durumlar hariç reklam unsuru teşkil edecek görsel ve metinler kullanılmamalıdır.

Paylaşımlar, kurumsal politikalar ile amaç ve görevlerle örtüşür nitelikte olmalıdır. Kullanılan fotoğraf ve diğer görseller, paylaşımın yapılacağı platformun çözünürlük, ölçeklendirme vb. teknik özelliklerine uygun olmalıdır.

Aynı paylaşım içinde benzer fotoğraf ve görsellere yer verilmemeli; görseller, temayı özetler nitelikte ve yeter sayıda seçilmelidir. Hazırlanan bir içeriğin bütün sosyal medya platformlarında aynı şekilde yayınlanmaması daha uygun olacaktır.

Her platformun kullanıcı kitlesi ve niteliği farklıdır, alternatif platformlar için özgün çalışmalar ortaya koymak, içeriklerin yüksek beğeni alıp ilgiyle takip edilmesini ve daha çok etkileşimi beraberinde getirecektir.

Rutin toplantılar, belirli gün ve haftalara dair törenler, kabuller vb.leri dışında hedef kitleye uygun, katılımı/etkileşimi teşvik edici yarışmalarla eğitici/ bilgilendirici, eğlenceli ve dikkat çekici içeriklere de yer verilmelidir.

 

Sosyal medya platformları; asparagas haber ve içerik üretimi, dezenformasyon faaliyetleri, algı yönetimiyle itibarsızlaştırma ile diğer sahtekârlık ve dolandırıcılıklara açık bir mecradır. Bu nedenle kaynak gösterilerek paylaşılacak içerikler, doğruluğu teyit edilerek paylaşılmalıdır.

Hazırlanan her tür içeriğin kurumsal sorumluluk taşıdığı, uygun olmayan açıklama ve paylaşımların Bakanlığımızın, öğretmen ve eğitim çalışanlarımızın itibarına zarar verebileceği unutulmamalıdır.

Birimlerin/kurumların alt bölümlerine ait (örneğin, daire başkanlıkları, AR-GE vb.) sosyal medya hesapları da olabilir ancak iletişimin bütünlüğü açısından öncelikli paylaşımların birim/kurum adına açılmış ana hesap üzerinden yapılması önerilir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 19.06.2022 - Güncelleme: 11.02.2025 10:20 - Görüntülenme: 10649
  Beğen | 5  kişi beğendi

Etiketler :
İSG,,